Als u de waarde van uw voertuig niet laat vastleggen voor uw verzekering, kunt u bij schade in een moeizame discussie met uw verzekeraar belanden. Dit heeft dan financiële consequenties. U kunt dit voorkomen door vooraf een taxatie te laten uitvoeren. Met een taxatierapport legt u de waarde van tevoren vast. Als er schade is, krijgt u het bedrag uitgekeerd waar u recht op heeft.
Nee, wij komen naar u toe. Dit kan bij u thuis zijn, op uw werkadres, bij een stalling of op een ander adres. Uiteraard gaat dit in overleg met u.
Wij voeren taxaties in heel Nederland uit, zoals in:
Jazeker! Door onze jarenlange ervaring in de branche hebben wij een goede en betrouwbare naam opgebouwd. Hierdoor verwijzen heel veel verzekeringsmaatschappijen/tussenpersonen klanten door naar Jonker Wesdorp B.V.
Nee, absoluut niet! Een goede taxatie begint bij het fysiek controleren van het voertuig. Mocht het achteraf blijken dat er wel een tele-taxatie heeft plaatsgevonden, dan kan uw schade-uitkering in gevaar komen.
Ja, wij verrichten ook BPM taxaties, voor vragen kunt u contact met ons opnemen.
Nee, hier gelden andere lage tarieven.
Dit zijn vaak nieuwe taxatiebureaus die op een onrechtmatige wijze onze taxatierapporten manipuleren. Men zal dan aan u vragen om de kilometerstand en de staat van het voertuig door te geven. Vervolgens wordt er dan een tele-taxatie verricht, waarbij het voertuig niet ter plaatse wordt geïnspecteerd. Ook hier geldt dan weer, dat in geval van schade, de uitkering in gevaar kan komen.
U kunt dan direct contact met ons opnemen. De behandelende schade-expert zal u zijn zienswijze proberen uit te leggen.
Wij streven ernaar om onze rapportages binnen 2 x 5 werkdagen af te rapporteren naar de opdrachtgevers (verzekeringsmaatschappijen/tussenpersonen). Bij calamiteiten, zoals het uitblijven van informatie van reparateurs, in afwachting van biedingen na opkopers of in geval van total loss, etc., zal er een tussenbericht worden afgegeven aan de opdrachtgevers.
U geeft aan via de email waarom u het niet eens bent de schadevaststelling en emailt ons ook het rapport van de eerste expert door. Vervolgens geeft u ons toestemming om de Desk Research Controle (DRC) op te starten. Wij sturen u dan eerst een factuur en na betaling hiervan gaan we voor u aan het werk. Wij bestuderen het dossier en geven dan schriftelijk aan of een contra haalbaar is of niet. Is de contra haalbaar, dan sturen wij u een vervolgfactuur. Na betaling hiervan nemen wij de contra verder in beheer en wikkelen deze zo goed mogelijk voor u af. De kosten worden in de eerste email aan u kenbaar gemaakt.
De behandelende expert zal u uitleggen, op welke wijze hij de schades heeft gecalculeerd.